Madblog!

I dag leger jeg madblog. Jeg er svært begejstret for mad, men min fantasi rækker ikke særlig langt når det kommer til at finde ud af hva' fa'en jeg skal have at spise til aftensmad (det er noget jeg har fra min far, ik'? :D). Men noget jeg tit og ofte laver er av-for-søren-jeg-har-mega-mange-grøntsager-jeg-aldrig-får-brugt-og-en-bøtte-purløg-i-vindueskarmen-suppe.

Ingredienser:
- kartofler (mange)
- persillerod eller pastinak (kan ikke kende forskel, men jeg ved at en af delene er nede i gryden)
- porre (så mange som du har tilbage)
- hvidløg
- knoldselleri (ikke et helt, for man har altid kun en rest når man laver denne her suppe :D)
- bacon
- purløg
(evt. en sjat fløde, fløde er godt til dig)
Fremgangsmåde:
- skær ting i stykker
- put i gryde med vand
- kog længe nok til at du har glemt du er ved at lave mad
- blend med stavblender i gryden (orker non at bruge min blender-blender med hælden frem og tilbage)
- hæld en sjat fløde i
- steg bacon (lad være med at spise det hele direkte fra panden inden suppen er færdig)
- drys bacon og purløg over
- SPIS!

Nu arbejder jeg jo i ikea og jeg bilder mig selv ind, at mit hjem ikke er blevet infiltreret af vores produkter, for jeg har ærlig talt ikke købt særlig mange ting derfra siden jeg blev ansat. Men igår gik der lige impulskøb i den, da jeg alligevel skulle en tur ind i varehuset. Så nu er jeg blevet den glade ejer af en æbledeler, der kommer til at spare mig for op til flere sekunder om morgenen når jeg laver morgenmad! .. men ikke på opvasken.

2 kommentarer:

  1. meget true at du ikke ved hvad du skal have at spise. Det synes jeg, jeg var med til at bestemme meget en overgang på bacheloren :D

    SvarSlet
  2. du kan kende forskel på pastinak og persillerod på toppen (der hvor bladene vokser op fra)
    Ved en pastinak kommer bladene op fra en "fordybning", hvorimod en persillerod har en "top" hvor bladene vokser fra:-)

    kh den klåge bror

    SvarSlet