8pen - jaaaa, det er på dansk

Jeg har haft frygteligt mange hits, fordi jeg tidligere havde skrevet om det meget fjollede tastatur, der hedder 8pen. Det er fjollet, fordi det er rundt. Og.. ja, fjollet. Og dødssvært at lære. Men nu findes det (og har sikkert gjort det lææænge, jeg har bare ikke kigget efter) det altså på dansk, men det der æ, ø og å man så gerne vil bruge for at kunne skrive ordentligt. Der er sket lidt siden sidst jeg prøvede det - det er blevet så'en lidt pænere med forskellige skins og der er langt flere indstillinger så man kan tilpasse det som man synes. Win med win på. Dog er det MEGA svært at lære at bruge. Altså, virkelig. Det kan godt være det bare er mig, der er sløv, men:

  1. Man skal fatte, hvordan det fungerer. Måden man "taster" et bogstav er at køre sin finger (helst pege-børgen; det skulle efter sigende være hurtigst) ud fra midten af tastaturet og så ruuundt til man får det ønskede bogstav frem. Det gik der rimelig lang tid med, før jeg fattede. #notsoclever
  2. HVOR I ALVERDEN ER H? Man kan glo og glo oooog glo efter det bogstav man leder efter i laaaang tid, fordi tastaturet netop er HELT anderledes end man er vant til (ellers har jeg bare slet ikke fattet systemet, hvis de har overført noget man kender i forvejen.. har de det..?)
  3. Man skal være et meget MEGET tålmodigt menneske, hvis man virkelig insisterer på at være hipster-agtig og bruge et andet tastatur end alle de andre. Det tager tid at lære. Så meget tid, at udviklerne faktisk også har lavet et spil, der kan hjælpe en med at lære det. Min hjerne siger til mig, at hvis noget kræver et spil at lære, så er det bare ikke godt.. men min stædighed siger JOOOO GOD DAMNIT!
Spillet er gratis og kan hentes i Android Market liiiige her og tastaturet står til den nette sum af 7 gode gamle danske kroner. Prøv det, hvis du tør!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar